Krmoljski vodopadi na Staroj planini – Donji i Gornji

1164
Krmoljski vodopadi
Foto: instagram@goccii.gocci - Krmoljski vodopadi

Krmoljski vodopadi se nalaze na Staroj planini, u ataru sela Topli do. Udaljeni su oko 9 kilometara od sela i prvo se dolazi do Donjeg Krmoljskog vodopada, a 100 metara dalje se nalazi i Gornji Krmoljski vodopad. Smešteni su među netaknutom prirodom i sam dolazak do njih predstavlja jednu avanturu i omogućava Vam da uživate u prirodi.

Foto: instagram@matthew.black_

Krmoljski vodopadi – Kako doći do njih

Do vodopada se dolazi putem od Toplog Dola uz Javorsku reku, koji se nalazi na levoj obali reke. Posle nekih 3,5 kilometara stiže se do mesta gde se levo skreće za Čunguljske i Krmoljske vodopade, Kurtulski vodopad… dok put desno vodi u pravcu Donjeg Piljskog vodopada.

Na oko 6,5 kilometara udaljenosti od Toplog Dola, stiže se do drvenog mosta preko Studeničke reke. Od ovog mosta kretanje se dalje nastavlja ulevo, stazom preko livada, delimično i putem sve do same Javorske reke, a zatim obeleženom stazom uz reku gde se na nekim mestima silazi i u korito Javorske reke (ako vodostaj to dozvoljava) i prelazi se preko crvenih pločastih stena do ušća Kiseličkog Dola u Javorsku reku. Dužina ovog dela staze iznosi oko 2,5 kilometara.

Krmoljski vodopadi
Foto: instagram@matthew.black_

Kada se stigne do ušća Kiseličkog Dola u Javorsku reku, prelazi se preko brvna i kretanje se dalje nastavlja uzvodno uz Kiselički Dol. Stazicom idete kroz šumu, gde se najpre nakon stotinak metara stiže do Donjeg Krmoljskog vodopada. Na oko 100 metara iznad njega se nalazi i Gornji Krmoljski vodopad.

Ukoliko želite da pročtate još tekstova o drugim vodopadima u Srbiji, kliknite ovde.